Saturday, 10 January 2009

I just can't get enough


Why the smirk on my face you must be thinking.

Well, it's mostly due to five little letters that resonate in every French girl's head like the promise of long and sweet summer days...

B.I.L.L.Y.
The Billy bag by Jérôme Dreyfuss.
A name that outside of France might not mean much but which has caused a storm amongst French bloggers for a while and I must say that like everyone else I fell in love with it, and like a sheep I finally got my hands on one.
And I don't care and I'm happy.

Last summer I could not justify the 500 euros price tag...But we are in 2009 now my friends and thanks to the sales and the post-xmas money, and err thanks to the sales again, Billy could finally be mine!

And fuck it, you know me well, I usually love my primark and cheap shit but at 25 I
thought it was time that I got a real lady bag.A bag so amazing that it needed a new dress and a haircut to go with it of course....

Billy bag Jérôme Dreyfuss
dress h&m
'wayfarers' flea market

17 comments:

Tinky Minky said...

hannn petite veinarde!!! il est tellement beau ce sac! j'aime beaucoup tes cheveux aussi! Nouvelle coupe?
Bises!

lazydisco said...

hiiii c'est vrai qu'il est beau, j'arrete pas de le regarder!
oui je suis en effet passée chez le coiffeur, il en était plus que temps, surtout vu que j'avais loupé ma frange :)

la fée said...

pff tu sais déjà à quel point je te jalouse
petite consolation on a la même robe serait-ce le signe que j'aurais un jour Billy à mon bras ;)
bon et je suis toujours preneuse pour l'adresse du coiffeur poulette

D. said...

J'ai hâte de te voir le porter!
Finalement t'as vachement raccourci la frange.

En bag lady que je suis, je te dit félicitation!hihihi

lazydisco said...

-la fée: hihi j'avais commencé à me faire une raison à ne jamais avoir mon "it-bag" ..et puis les soldes sont venues!
pour le coiffeur, je fais les soins et le défrisage dans les salons plus ciblés afro genre Kanellia, mais la coupe je l'ai faite chez "Shampoo",c'est pas trop cher.

-d: ah oui la frange la coiffeuse a dû bien me la raccourcir pour me l'arranger,je te raconte pas sa tête quand elle a vu le résultat de ma coupe maison :)

Natalie said...

Love that dress, I don't know what's up with London H&M at the moment!? All the good stuff seems to be in France or Sweden!

lazydisco said...

i think it's the only good thing that was in there lately though, i haven't been too crazy about h&m lately...

Julia mode said...

La ptite robe est trop mimi ! et la sac ... Magnifique !!!!!!!!

Marion said...

je me cache les yeux, je n'ai pas vu ce sac , non non non , rien vu hop hop hop je pars d'ici de suite!!!
ciao bella!!
: )

lazydisco said...

-julia: aah merci! jolie la déco de ton appart!

-marion: haha tu files tout de suite au Printemps c'est ca ?! :)

Phantomas said...

Pas de nouvelles...
Tu fais la gueule ??

Et bonne année 2009 !!

lazydisco said...

bah non!et toi??
invite à moi à prendre un café :)

Tsai said...

Hi ya
The Jerome Dreyfuss Billy Bag is really fantastic. Did you get it in Paris? I went to Paris in early December and found it in Printemps Dept. Store. Without discount, the price is nearly 600 euro. I didn't buy it as I thought I can find it somewhere in UK at sales in Jan. However, i am quite disapointed that I couldn't find any shop sell Jerome Dreyfuss in UK. I wonder should I order one from US websites, but I haven't found the lovely colour as you have now.(also there's no discount on this bag in US websties) Sigh...Where I can find a Jerome Dreyfuss Billy Bag in UK.........:(

lazydisco said...

hey! don't they sell it in Selfridges or Harvey Nic? Maybe it's only really available in france then... you should come again to paris for a shopping weekend :)

Neyzia said...

Love this bag, jeme tâte aussi pour le prendre en bleu pétrole mais bon... je n'ai pas envie de manger que des pâtes sans sauce lol!!
En tout cas superbe, tout est nice!

lazydisco said...

c'est clair que si ca n'avait pas été les soldes j'aurais passé mon chemin...et encore j'ai dû pousser qq furies du coude pour l'avoir!

Trendy Gourmandise said...

il est trop canon ce sac !